Welkom op de blog Multimedia en Geïntegreerde Communicatie van Hans Van Bever! Teken a.u.b. mijn gastenboek en laat je mening achter bij de verschenen artikels via de rubriek "comments".

Multimedia en Geïntegreerde Communicatie

2006-10-04

Leerpunten

  • Een goede 'marketingblog' moet ten minste aan onderstaande punten voldoen:
    - Blog = verkooptechnisch (aantrekkelijk voor potentiële klanten => doel is klanten winnen);
    - Er moet veel doorgelinkt kunnen worden.

  • Doel presentatie:
    - Wat wil je meedelen?
    - Wat wil je vragen?
    - Aan WIE wil je wat meedelen en wat vragen?
    - En dit alles: Tegen wanneer?
    (specifieker naar opdracht 'verkoop mediafiches aan 2 Marketing' wil dit zeggen dat zij eerst de opdracht moeten begrijpen om er vervolgens het nut van in te zien, want de uiteindelijke doelstelling is om ze de fiches zelf te laten invullen)
    Geen doel = geen marketing => Wat is de concrete OPBRENGST / BATEN van de actie?


  • Laat je niet afleiden door details die eigenlijk "nutteloos" blijken te zijn. De tijd die je daar in moet steken is voornamelijk verloren moeite en zeker wanneer je op die manier uw vooropgesteld doel uit het oog verliest. Zie altijd eerst wat je moet bereiken, probeer dat dan te bereiken en wanneer dit dan effectief bereikt is, kan je eventueel je doel nog wat bijstellen. Maar van te voren moet je dus wel eerst een fatsoenlijk doel hebben. DOELGERICHT WERKEN daar is het allemaal om te doen! Uit eigen ervaring weet ik dat dit niet altijd even gemakkelijk blijkt te zijn, want ik maak die fout nog steeds. Maar achteraf gezien loont het ALTIJD! Belangrijk is dus dat je niet wacht tot er min of meer "iets tegen u wordt gezegd wat je moet doen". Zelf leren en verantwoordelijkheid nemen is belangrijk! (concreet: probleem met te late oplevering van blogs en het gebrek aan fatsoenlijke inhoud op die blogs)

  • Bij een presentatie is het belangrijk dat je de juiste mediavorm kiest (als je er dan al één wilt of moet gebruiken). De interesse van het publiek kan hierdoor aangetrokken worden, maar evengoed weggaan. Je moet weten hoe je een bepaald media moet gebruiken. Indien dit niet het geval is kan je het beter laten! Ook non-verbale communicatie heeft hier ook betrekking op (leiden de aandacht van het publiek af). (concreet: mindere presentaties van zowel 2 als 3 Marketing in week 3)

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home