Welkom op de blog Multimedia en Geïntegreerde Communicatie van Hans Van Bever! Teken a.u.b. mijn gastenboek en laat je mening achter bij de verschenen artikels via de rubriek "comments".

Multimedia en Geïntegreerde Communicatie

2007-01-12

Vergelijking tussen B2B en B2C websites

B2C websites gebruiken meer pop-ups en banners;

Banners in B2B bevinden zich vooral onderaan en bovenaan;
Banners in B2C bevinden zich overal op de webpagina (vooral aan de zijkanten);

Prijzen bij B2B websites liggen hoger (soms het dubbele van B2C websites). Dit kan te maken hebben met:
  • Doelpubliek (interesse van zowel B2B als B2C);
  • De belangrijkheid van zakenmensen;


Ook een verschil op vlak van aanbieden en gebruik maken van geluid en beweging:

  • Bij B2B websites zijn het vooral statische banners of met beperkte beweging (ook links). Bij B2B moet het overzichtelijk en zakelijk blijven;
  • Bij B2C zijn het meestal zeer opvallende, bewegende banners met geluid al dan
    niet gevolgd door een pop-up. Bij B2C moet het dus duidelijk opvallend en onderscheidend
    zijn;


Het gebruik in kleuren is vaak ook een heel stuk somberder en overzichtelijker bij B2B websites dan bij B2C websites. Hier worden meestal opvallende en felle kleuren gebruikt.

1 Comments:

Een reactie posten

<< Home