Welkom op de blog Multimedia en Geïntegreerde Communicatie van Hans Van Bever! Teken a.u.b. mijn gastenboek en laat je mening achter bij de verschenen artikels via de rubriek "comments".

Multimedia en Geïntegreerde Communicatie

2006-10-21

Aangepaste doelstelling blog

Aangezien het ook voor een blog belangrijk is een 'complete' doelstelling (= duidelijk, concreet, haalbaar, nuttig en éénduidig) te hebben, heb ik mijn oorspronkelijke doelstelling wat aangepast. De vorige, die intussen niet meer te vinden is op deze blog, voldeed dus niet helemaal aan de verwachtingen van een goede doelstelling.

Ik had me namelijk gebaseerd op het feit dat ik van de klassen 2 en 3 Marketing (Management Turnhout) op heel wat comments rekende naargelang de evolutie van deze blog. De vraag die ik me had moeten stellen was: Hoe nuttig is het aantal comments?

Aangezien dit een vakblog is kan ik me bijvoorbeeld beter concentreren op de 'leerpunten' over dit vak. 'Op comments rekenen is ok, maar deze moeten wel nuttig zijn...' (bv inhoudelijke discussies, verzameling leerpunten, ...) Lesverslagen kunnen in principe evengoed op ons studentenplatform Toledo gepost worden. Dus het moet wel wat méér zijn dan louter lesverslagen en algemene leerpunten. Dit is een openbare blog, dus toegangkelijk voor iedereen!

Doelstelling:
Doelgroep: 2 en 3 Marketing (Management Turnhout)
  • Deze studenten moet ik gewoon bereiken via mijn blog. Dit is MIJN doelgroep! Het is zo dat ik mijn blog wel opmaak op een dusdanige manier dat die niet alleen voor de 'vakgroep ManTuMar' nuttig is, maar gewoon voor eender wie die zich in deze onderwerpen interesseert. Maar als ik mijn doel bereik bij 2 en 3 Marketing is het dus sowieso al ok. De rest zou mooi meegenomen zijn.

Doel:

  • Beknopte lesverslagen (+ opdrachten Multimedia) en leerpunten posten:
    Via 'comments' en het gastenboek wil ik feedback krijgen van 2 en 3 Marketing. Ik wil ook leerpunten verwerven die van andere studenten komen (niet per se via 'comments' of gastenboek) zodat ik ook die kan posten.

  • Geregeld (actuele) informatie in de 'Multimedia-wereld' posten:
    Aangezien er atlijd wel iets nieuws te vertellen valt omtrent Multimedia, is het echt wel belangrijk om geregeld eens 'iets' te posten. Het hoeft daarom niet altijd per se iets actueel te zijn.

  • Genoeg links hebben op de blog die (al dan niet) kaderen in dit vakgebied, maar alleszins nuttig zijn.
    Dit is voor mij tegelijk een bewijs dat ik toch gericht ben gaan zoeken. Deze blog moet ook een 'key' zijn naar andere blogs. (= links alle blogs ManTuMar)


  • Blog moet aantrekkelijk zijn:
    Het moet niet zomaar de standaard blog zijn van 'Blogger.com'. Het moet een blog zijn die toch wel van enkele leuke technische snufjes voorzien is. Ik zal het uiteraard wel niet te ver gaan zoeken. Op die manier kunnen de studenten van 2 en 3 Markting bepaalde algmene zaken overnemen van mij wanneer ze die nog niet hadden. Ook ik zal dat ongetwijfeld bij hun doen.

Oplevering doel:
Tot de dag van het examen waarbij deze blog definitief beoordeeld wordt door de desbetreffende docent. (datum ligt nog niet vast, maar ten vroegste is dit de eerste dag na de kerstvakantie = 08-01-2007)

  • Het is geen zekerheid dat deze blog nadien niet meer bijgehouden zal worden. Dit zal afhangen van in hoeverre de bog zijn doel heeft kunnen bereiken. Wanneer deze blog ook buiten de vakgroep 'ManTuMar' succes kent, zou het stom zijn om deze blog zomaar op te geven. Zelfs wanneer deze blog enkel succes kent binnen 'ManTuMar' kan dit dom zijn. Zeker als deze blog effectief een meerwaarde bood voor de studenten. Deze blog kan na de oplevering ook gewoon overgedragen worden aan een andere student. Daarom is het belangrijk dat deze blog in de mate van het mogelijke ook effectief 'verkoopbaar' moet zijn.