Welkom op de blog Multimedia en Geïntegreerde Communicatie van Hans Van Bever! Teken a.u.b. mijn gastenboek en laat je mening achter bij de verschenen artikels via de rubriek "comments".

Multimedia en Geïntegreerde Communicatie

2006-12-03

Het effect van multimedia campagnes op lange termijn

Dit effect wordt praktisch niet onderzocht. Nochtans is het belangrijk goede resultaten te halen aangezien men er meestal veel geld in pompt.

Een onderzoek naar de campagnes voor de twee Amerikaanse wagens "Ford Explorer" en "Jeep Grand Cherokee" laat zien dat de koppeling van themareclame op tv en tijdschriftreclame op lange termijn het beste scoort. Actiegerichte spotjes op tv daarentegen dragen weinig bij aan het langetermijneffect. Adverteerders weten dus wat te doen!

Multimediaal adverteren is een kwestie van goed mengen:
  • De verschillende onderdelen van de campagne moeten elkaar aanvullen en versterken;
  • Dit zowel op LT als op KT;
  • De vraag is: "Welke combinatie werkt het best?"

(BRON: www.marketingconsultancy.be)

Multimedia en Geïntegreerde Commmunicatie door Hans Van Bever: www.mulmedcom.blogspot.com