Welkom op de blog Multimedia en Geïntegreerde Communicatie van Hans Van Bever! Teken a.u.b. mijn gastenboek en laat je mening achter bij de verschenen artikels via de rubriek "comments".

Multimedia en Geïntegreerde Communicatie

2006-12-05

Internationale week Geel: reageer!

2 en 3 Marketing, laat je ervaringen hier achter via de rubriek "comments".


Multimedia en Geïntegreerde Communicatie door Hans Van Bever: www.mulmedcom.blogspot.com

1 Comments:

  • Van alle sprekers die ik heb gezien vond ik de Schotse Kim Hardie de meest interessantste. Zij werkt voor het bedrijf USP en kwam wat meer vertellen over PR. Ze legde eerst nadrukkelijk uit dat er een groot verschil is tussen PR en advertising.

    PR = "Creating an understanding through knowledge, often/sometimes resulting in change -in attitude; perception; reputation."

    Aangezien de meesten onder jullie haar hebben gezien weten jullie het fijne er ook wel van.

    Surf eens naar www.prweek.com

    Verder heb ik ook de presentatie "Appreciative Inquiry" van de Deense Pia Petersen onthouden. Dit was niet echt marketing-gerelateerd. Ik was toevallig op deze presentatie terecht gekomen.

    Ze had het vooral over het "positivisme". Enkele voorbeelden die zij aanhaalde:
    - Vraag in een ontmoeting met een bedrijfsmens eerst naar de successen die het bedrijf of hijzelf gekend heeft. Zo praat je meteen in een positieve sfeer. Je kan moeilijk vragen: "En? Al veel slechte dingen gedaan?"

    - Op een dag boek je tal van verschillende successen, geniet van de kleine dingen. Het feit dat ik hier een "comment" plaats is eigenlijk ook al een succes.

    Wij Belgen zijn op dat gebied nogal ingetogen, we zouden wat meer een positieve ingesteldheid mogen uitstralen.

    Joris heeft de presenatie op een usb-stick kunnen zetten, dus intussen heb ik deze ook. Wie geinteresseerd is, mag het altijd laten weten. Ik denk dat deze presenatie overigens ook op Toledo te bewonderen is.

    Mijn leerpunt uit deze presentatie:
    :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

    Misschien voor mijn examen Sociale Marketing toch dergelijke case kiezen? :-)

    By Anonymous Anoniem, at 10/12/06 11:25  

Een reactie posten

<< Home